Marti , 24 Octombrie 2017
Noutati de ultima ora
Acasa » Noutati » Proba scrisa la romana, la BAC
Proba scrisa la romana, la BAC

Proba scrisa la romana, la BAC

Luni, 27 mai, a avut loc prima proba scrisa, la Limba si literatura romana, sustinuta de cei 209 candidati inscrisi pentru editia din acest an a Bacalaureatului pentru absolventii de liceu participanti la loturile nationale largite ce se pregatesc pentru olimpiadele si concursurile internationale. Din totalul candidatilor care au dat examen, incepând cu ora 9.00, doi au fost eliminati pentru tentativa de frauda.

In comparatie cu anii precedenti, in acest an, un element de noutate l-a reprezentat introducerea la bac a doua tipuri de subiecte, a caror structura a fost conceputa în functie de filiera urmata de absolventi. Filiera teoretica, profilul uman si filiera vocationala, profilul pedagogic, au avut aceeasi varianta de subiect, deoarece numarul de ore dedicat disciplinei Limba si literatura româna a fost mai mare ca pentru celelalte specializari. O varianta diferita de subiect, realizata pe baza programei de examen, a fost creata pentru filiera teoretica, profilul real, filiera tehnologica si filiera vocationala, toate celelalte profiluri, în afara celui pedagogic. Mentionam ca aceste profiluri si filiere au prevazute, prin planul cadru, un numar mai mic de ore la disciplina Limba si literatura româna.

Un alt element de noutate la bac l-a constituit eliminarea textului aforistic/critic, folosit ca suport în cadrul subiectului al II-lea, deoarece scopul acestui tip de item îl constituie demonstrarea competentelor de argumentare, în scris, a unor opinii, în diverse situatii de comunicare. Modificarea a fost determinata de constatarea ca, de cele mai multe ori, receptarea textului – suport folosit la acest subiect îi punea în dificultate pe foarte multi dintre candidati. Acestia se concentrau pe ideea formulata în citat (de cele mai multe ori înteleasa gresit) si nu pe formularea propriei opinii despre problematica pusa în discutie. S-a eliminat, astfel, posibilitatea de confuzie, candidatii fiind condusi, prin cerinta, catre formularea unei opinii personale, pe care sa o dezvolte prin doua argumente. Mai mult decât atât, s-au creat premisele raportarii candidatilor la aspecte din viata reala, la situatii de comunicare ce apartin universului contemporan, combatându-se reproducerea de texte învatate “pe de rost”.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile necesare sunt marcate *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>